Què li està passant a Disney? Blancaneu al punt de mira
- Rebeca Paya Vila
- Apr 10, 2025
- 2 min de lectura
Benvinguts a un nou blog d’Omple la Butaca!
Ai, Disney... Què t’ha passat? Abans, qualsevol cosa amb el teu segell era sinònim de qualitat, de premis, d’històries inoblidables... però ja fa temps que sembla que vas de polèmica en polèmica, i tiro perquè em toca. Sí, és cert que les teves pel·lícules continuen recaptant milions, però... què en pensen els teus fans de tota la vida? Cada cop se sent més el descontentament d’aquell públic fidel que ha crescut amb els teus clàssics. I, clar, Blancaneu no s’ha escapat de ser al centre de la tempesta. Vegem per què.
Una de les primeres polèmiques ha estat l’actriu escollida per interpretar la primera princesa animada de Disney: Rachel Zegler. Des del primer moment, les xarxes s’han omplert del mateix comentari repetit una vegada i una altra: “Però... no se suposava que la Blancaneu era blanca?” Quantes vegades hem llegit aquesta frase els darrers mesos? I és que, siguem sincers, impacta que un personatge conegut precisament per tenir la pell “blanca com la neu” presenti un to de pell més morè.
Però les controvèrsies amb Rachel Zegler no acaben aquí. Durant el rodatge i a les xarxes socials, l’actriu ha fet diversos comentaris que no han agradat gaire dins de Disney, sobretot per criticar aspectes de la pel·lícula original de Walt Disney, qualificant-los d’antiquats o problemàtics pel seu context històric. Tot això ha acabat refredant —o directament trencant— la relació entre Rachel Zegler i la Casa del Ratolí.
Ara bé... Això vol dir que la pel·lícula sigui dolenta? Doncs no necessàriament. Recordem que El Mag d’Oz, per exemple, és considerada una obra mestra malgrat tots els problemes i escàndols que hi va haver durant la seva producció.
Un altre dels temes més comentats ha estat el redisseny dels famosos Set Nans. Te’n recordes quan es rumorejava que cadascun representaria una minoria diferent? Al final, això va quedar lluny de la realitat. En lloc d’això, van optar per crear-los completament amb CGI, en 3D, per evitar la polèmica que sempre apareix quan es tracta de representar personatges amb nanisme a la pantalla.
En definitiva, aquests han estat alguns dels temes més sonats al voltant de la nova Blancaneu. Però, esclar, i la història? A Omple la Butaca creiem que el millor és veure-la i jutjar per un mateix. Al final, el cinema va de gustos: el que a un no li convenç, a un altre li pot encantar.
Per això volem saber la teva opinió. Has vist la pel·lícula? Què t’ha semblat? Explica’ns la teva experiència a les nostres xarxes socials! Ens trobaràs a Twitter, Instagram, Facebook i TikTok.
Gràcies per acompanyar-nos un dia més a Omple la Butaca. Ens veiem al proper blog!





Comentaris